Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Προσαρμογή των μαθητών/τριων της Α΄τάξης (και όχι μόνο) στο σχολικό περιβάλλον (25-10-2021)


 

  • Δίνω χρόνο στο παιδί για να συνηθίσει τις αλλαγές και την καινούρια ρουτίνα σχετικά με το γράψιμο και τη μελέτη.
  • Εξηγώ στο παιδί μου ότι και ο φόβος και το άγχος είναι φυσιολογικά και ότι είμαι δίπλα του για ο,τιδήποτε χρειαστεί. Ακούω τους φόβους και τους προβληματισμούς του.
  • Αποφεύγω τα αρνητικά σχόλια και την υπερβολική ενασχόληση με θέματα του σχολείου.
  • Το ρωτάω για την καθημερινότητά του δίνοντας έμφαση στα θετικά. «Τι σου άρεσε σήμερα στο σχολείο;»
  • Τονίζω τα θετικά στην αλλαγή της καθημερινότητας και στις καινούριες προκλήσεις.
  • Χρησιμοποιώ θετικές φράσεις για τα πράγματα που κάνει το παιδί: «Πόσο χαίρομαι που προσπαθείς τόσο στο σχολείο».
  • Δείχνω εμπιστοσύνη στη δασκάλα, τις γνώσεις και την εμπειρία της. Συζητώ μαζί της για όσα με ανησυχούν.
  • Έχω σταθερή προσέγγιση και μιλάω με ήρεμη φωνή.
  • Φτιάχνω με το παιδί ένα πρόγραμμα ρουτίνας με σταθερή ώρα ύπνου, φαγητού, μελέτης, ελεύθερου χρόνου, παιχνιδιού.
  • Είμαι συνεπής στις συμφωνίες που έχουμε κάνει για την ώρα που θα το πάρω από το σχολείο και τις δραστηριότητες που το ευχαριστούν.
  • Παρέχω βοήθεια στο παιδί όταν τη ζητά. Δε στέκομαι συνεχώς πάνω από το κεφάλι του κάνοντας υποδείξεις.
  • Έχω ρεαλιστικές προσδοκίες, βοηθώ το παιδί να κάνει μικρά και σταθερά βήματα και το επιβραβεύω τόσο για όσα πετυχαίνει όσο και για την προσπάθεια.
  • Δε φοβάμαι την αποτυχία. Όλοι κάνουμε λάθη. Από τα λάθη μας μαθαίνουμε.
  • Σέβομαι το παιδί μου όταν είναι κουρασμένο.
  • Δίνω το παράδειγμα με τον τρόπο που αντιμετωπίζω εγώ τις δυσκολίες, την κούραση, το άγχος μου.