Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

ΘΕΟΔΩΡΗΣ ΠΑΧΑΤΟΥΡΙΔΗΣ:ΕΝΑΣ ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

Στα πλαίσια της 4ης Πανελλήνιας Ημέρας Αθλητισμού είχαμε την τιμή και χαρά να καλωσορίσουμε στο σχολείο μας τον θρύλο του ποδοσφαίρου κ.Θεόδωρο Παχατουρίδη.Πρόκειται για τον βετεράνο άσσο του Ολυμπιακού,του Ιωνικού Νικαίας και της Δόξας Δράμας.Επίσης,πήρε μέρος σε 434 αγώνες της Α' Εθνικής κατηγορίας,όπου μάλιστα σημείωσε και 21 τέρματα.Από το 2009 έως και το 2014 ήταν Ομοσπονδιακός προπονητής στην Εθνική Ελλάδας Κ17 και Κ19.Πρόσφατα ανέλαβε ως τεχνικός την τοπική μας ομάδα τον ΑΟ ΘΗΒΑΣ.



Ο κ.Παχατουρίδης μας κέρδισε όλους τόσο με την απλότητα όσο και με την σεμνότητά του.Μας μίλησε για τα παιδικά του χρόνια και τους αγώνες του μέχρι τον πρωταθλητισμό.Με χαρά και υπομονή απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών και τόνισε πως απαραίτητη προυπόθεση για να έχει κανείς επιτυχίες στη ζωή του είναι η μόρφωση που του δίνει το σχολείο.Λίγο πριν τον αποχαιρετίσουμε μας χάρισε μια μπάλα με την υπογραφή του και μας υποσχέθηκε ότι θα μας στείλει αυτόγραφα του.Τον ευχαριστούμε για την παρουσία του στο σχολείο μας και τον χρόνο που μας αφιέρωσε και του ευχόμαστε καλή δύναμη και πολλές επιτυχίες με την ομάδα μας τον ΑΟ ΘΗΒΑΣ!












Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

BADMINTON ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Στα πλαίσια της 4ης Πανελλήνιας Αθλητικής Συνάντησης,είχαμε τη μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας έναν "χρυσό" αθλητή του Badminton,τον Μάριο-Μιχαήλ Μπουλίο.Πρόκειται για έναν μαθητή της Γ'λυκείου που κατάφερε μετά από αγόγγυστη υπερπροσπάθεια να γίνει Πανελληνιονίκης και Βαλκανιονίκης στο παραπάνω άθλημα και να κάνει περήφανους εκτός από την οικογένειά του,όλους εμάς και την πόλη μας Θήβα.



Ο πρωταθλητής του Badminton με συστολή και σεμνότητα μας μίλησε για την αγάπη του για το άθλημα και το ξεκίνημα του από πολύ νεαρή ηλικία.Τόνισε δε πως οι κόποι τελικά ανταμείβονται και πως πρέπει να παλεύουμε ακόμα κι όταν νιώθουμε πως δεν θα τα καταφέρουμε φέρνοντας ως παράδειγμα μια προσωπική του εμπειρία, όπου μετά από πολύ σοβαρό τραυματισμό στο πόδι,δεν το έβαλε κάτω,πήρε μέρος σε αγώνες και ήρθε πρώτος!
Λίγο πριν μας αποχαιρετήσει τον χειροκροτήσαμε και του δώσαμε τις ευχές μας για νίκες και επιτυχίες τόσο στα γήπεδα όσο και στον στίβο της ζωής!





4η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ-ΔΡΑΣΕΙΣ



Την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε η 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο σχολείο μας.Δίνοντας έμφαση στο κεντρικό σύνθημα της ημέρας "Αθλούμαι-Χαράζω το Μέλλον",οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες (Σκυταλοδρομία,ποδόσφαιρο,καλαθοσφαίρηση και χειροσφαίρηση) υπό την επίβλεψη του γυμναστή κ.Βουνάτσου Νικόλαου.






Παράλληλα,οι μαθητές της Α'τάξης είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το παραμύθι "Τριγωνοψαρούλης"του συγγραφέα Βαγγέλη Ηλιόπουλου και να μάθουν πως όταν ενώνουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο!


Η Β'τάξη με το παραμύθι του Αισώπου "Ο Λαγός και η Χελώνα" έμαθαν ότι δεν πρέπει να υπερηφανευόμαστε ή να κοροιδεύουμε τους πιο αδύναμους και ότι όποιος προσπαθεί στο τέλος θα τα καταφέρει!Μίλησαν επίσης για τα αθλήματα και τα οφέλη της άθλησης.Στο τέλος απάντησαν σε ερωτηματολόγιο για το μάθημα της φυσικής αγωγής στο  σχολείο.





Τέλος, οι Γ',Δ',Ε' και ΣΤ' τάξεις ανέπτυξαν τους κανόνες της σωστής αθλητικής συμπεριφοράς,μίλησαν για τα αγαπημένα τους αθλήματα ομαδικά και ατομικά και έφτιαξαν κολάζ με Ολυμπιακά Αθλήματα.





Παράλληλα, η ΣΤ'τάξη έκανε εργασίες στην Αγγλική Γλώσσα (project) με θέμα "Greek Champions of the Olympic Games".










Τέλος,όλες οι τάξεις του σχολείου μας παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο:
1) "Ευρωπαικό Πρωτάθλημα Μπάσκετ 1987"
2) Αφιέρωμα:Παναγιώτης Γιαννάκης
3) Μπάσκετ:Κορυφαίες Στιγμές
4) Usain Bolt - Ο Δρόμος προς την Κορυφή
5) Never Give Up
6) Badminton:Αφιέρωμα




Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

4η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής της Γενική Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στο πλαίσιο των σχολικών αθλητικών δραστηριοτήτων εξέδωσε την Εγκύκλιο για την 4η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, η οποία για το σχολικό έτος 2017-2018 θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2017
 Στην 4η Πανελλήνια Ημέρα σχολικού Αθλητισμού που φέτος έχει ως κεντρικό σύνθημα: «ΑΘΛΟΥΜΑΙ –ΧΑΡΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ» οι μαθητές και μαθήτριες των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις/δραστηριότητες εντός και εκτός των σχολικών μονάδων. Ως Πανελλήνια εναρκτήρια δράση για όλες τις σχολικές μονάδες ορίζεται η παρακάτω : Στις 8:30 π.μ. στον προαύλιο χώρο κάθε σχολικής μονάδας ανά τάξεις και με τις αντίστοιχες προτεινόμενες μπάλες (Δημοτικό: Α΄& Β΄ τάξεις μπαλόνι, Γ΄& Δ΄ τάξεις αερόμπαλα, Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις μαλακιά μπάλα πετοσφαίρισης, Γυμνάσιο & Λύκειο: μπάλα πετοσφαίρισης) καλούνται οι μαθητές/τριες κρατώντας τη μπάλα ψηλά να την εναλλάσσουν, δίνοντας πάσες ο ένας στον άλλον και μετρώντας παράλληλα τις επιτυχημένες προσπάθειες. Σε περίπτωση πτώσης της μπάλας αρχίζει το μέτρημα από την αρχή. (Η διάρκεια της δράσης ορίζεται στα 5 λεπτά). Στη συνέχεια κάθε σχολική μονάδα καλείται να αποφασίσει για τις δράσεις τις οποίες θα υλοποιήσει εντός του σχολικού ωραρίου.


Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

Πρωτάκια και πρώτη μέρα στο Δημοτικό Σχολείο. Συμβουλές προς τους γονείς



Η προοπτική ένταξης του παιδιού στο νέο σχολικό περιβάλλον, εν προκειμένω στην Α’ Δημοτικού, μερικές φορές παίρνει τη μορφή ενός ιδιαίτερα στρεσογόνου ενδεχομένου, τόσο για το ίδιο το παιδί, όσο και για τους γονείς του πολλές φορές.
Υπάρχουν κάποιοι τρόποι με τους οποίους θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το μέχρι ενός σημείου δικαιολογημένο άγχος.
Θα παραθέσουμε κάποιες σχετικά απλές τακτικές που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε, έτσι ώστε να μετριάσουμε το δικό μας άγχος, αλλά κυρίως το άγχος του παιδιού.
Να λοιπόν κάποια «κολπάκια» που μπορούμε να ακολουθήσουμε, ώστε να εξομαλύνουμε όσο μπορούμε το άγχος της νέας μετάβασης:
 Να βάλουμε «σε πρόγραμμα» τα παιδιά πριν ανοίξουν τα σχολεία: Να ξυπνάνε νωρίς και να κοιμούνται νωρίς, να κάνουμε μαζί τους, αν μπορούμε,  κάποιες μαθησιακές, παιγνιώδεις  δραστηριότητες π.χ. με χρώματα και αριθμούς, ώστε τα παιδιά να εξοικειωθούν με τη διαδικασία μάθησης.
 Να βρούμε βιβλία, ιστορίες, παραμύθια με θέμα το «μεγάλο σχολείο» και να κουβεντιάζουμε ήρεμα κι απλά με τα παιδιά για τη νέα κατάσταση που πρόκειται να αντιμετωπίσουν.
·Να φέρουμε το παιδί μας σε επαφή με άλλα παιδιά της ηλικίας του από τη γειτονιά ή το νηπιαγωγείο, έτσι ώστε την πρώτη μέρα στο σχολείο να βλέπει γύρω του οικεία και φιλικά πρόσωπα.
 Μπορούμε να «συστήσουμε» λίγο νωρίτερα (μην περιμένουμε τον αγιασμό) στο παιδί το σχολείο του. Κάποια επίσκεψη εκεί πριν από την έναρξη των μαθημάτων θα βοηθήσει πολύ το παιδί να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον. Τα σχολεία ανοίγουν την 1η του Σεπτέμβρη και θα μπορούσαμε κατόπιν συνεννόησης με τον Διευθυντή & το Σύλλογο Διδασκόντων να προγραμματίσουμε μια επίσκεψη πριν την έναρξη των μαθημάτων.
Μπορούμε και πρέπει να εξηγήσουμε απλά και ήρεμα στο παιδί ότι κάποια πράγματα θα αλλάξουν στους κανόνες του νέου σχολείου και πως «τα πράγματα» μέσα στη σχολική τάξη είναι κάπως διαφορετικά σε σχέση με το νηπιαγωγείο. Αποφεύγουμε εκφράσεις του τύπου «…για να δούμε τι θα κάνεις τώρα…», «…τώρα αρχίζουν τα δύσκολα…», «…τέρμα τα ψέματα…» κλπ.
Τα παιδιά ξετρελαίνονται να ψωνίζουν… γενικώς! Αγοράζουμε μαζί τους τα σχολικά είδη, επιτρέποντάς τους να επιλέγουν μόνα τους αυτά που τους αρέσουν.
Την πρώτη μέρα (και όχι μόνο φυσικά) να μην αργήσουμε καθόλου στο σχολείο. Να πάμε νωρίς, να μιλήσουμε με τον/την εκπαιδευτικό και να του/της συστήσουμε το παιδί, ώστε να μη νιώσει ότι το αφήνουμε με έναν/μία άγνωστο/η. Σημαντικό: Δε φεύγουμε από το σχολείο χωρίς να το καταλάβει το παιδί. Δεν το σκάμε… Αν συναντήσουμε έντονες διαμαρτυρίες, κλάμα κ.λπ., αφήνουμε στον/στην εκπαιδευτικό να το χειριστεί. Έχει την εμπειρία να το κάνει. Εμείς φεύγουμε ως κύριοι.
Την ώρα της παραλαβής (σχόλασμα) πρέπει να είμαστε στην ώρα μας ή νωρίτερα στο σχολείο, ώστε το παιδί, μόλις βγει από την αίθουσα, να δει αμέσως τον μπαμπά ή τη μαμά του ή άλλο οικείο πρόσωπο και να νιώσει ασφάλεια.
Στο σπίτι πρέπει, ειδικά την πρώτη μέρα, να υπάρχει ευχάριστο κλίμα και ένα φαγητό ή και γλυκό που να αρέσει στο παιδί. Οι ερωτήσεις που θα του κάνουμε για το σχολείο πρέπει να είναι συγκεκριμένες και όχι αόριστες.
Μην ξεχνάμε ακόμα ότι:
 Ο/η εκπαιδευτικός του παιδιού μας θα είναι για όσο προβλέπεται και επιβάλλεται «μέλος της οικογένειάς μας» πλέον. Πέρα απ’ αυτό, θα πρέπει να θεωρείται συνεργάτης μας, όχι ανταγωνιστής. Δίνω βάση σε ό,τι μου λέει ή προτείνει, ακόμα κι αν διαφωνώ, και σε καμιά περίπτωση δεν μιλώ υποτιμητικά για το πρόσωπό του/της μπροστά στο παιδί. Αν έχω ή θεωρώ πως έχω κάποιο «πρόβλημα» μαζί του/της, δεν προσπαθώ να το «λύσω» εξωσχολικά, στη γειτονιά για παραδειγμα, αλλά απευθύνομαι στην άμεσα προϊστάμενη αρχή του, τη διεύθυνση του σχολείου, εφόσον έχω εξαντλήσει κάθε προσπάθεια συνεννόησης μαζί του/της.
·Δεν έχω υπερβολικές απαιτήσεις από το παιδί μου. Θα πρέπει να γνωρίζω πως δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια, ακόμα κι αν είναι αδέρφια, συνεπώς κάθε παιδί είναι μοναδικό, όπως μοναδικός είναι και ο ρυθμός του. Αν, παρόλα αυτά, θεωρώ πως υπάρχει «κάποιο θέμα», έρχομαι πρωτίστως σε επαφή με τον/τη δάσκαλο/δασκάλα του.
·Δε διστάζω να ενημερώσω τον/την δάσκαλο/δασκάλα του παιδιού μου στην περίπτωση που προέκυψε κάποιο σοβαρό οικογενειακό πρόβλημα. Έτσι θα μπορέσουν ενδεχομένως να ερμηνευτούν και να αντιμετωπιστούν κάποιες μαθησιακές ή συμπεριφοριστικές δυστοκίες του παιδιού, πρόσκαιρες ή μη.
Τα παιδιά έχουν ένα εντελώς διαφορετικό αίσθημα δικαίου απ’ ό,τι εμείς. Έτσι, όταν μου διαμαρτυρηθεί πως «αδικήθηκε», δε σπεύδω να κατηγορήσω «τον κύριο» ή «την κυρία» αψήφιστα. Το ψάχνω. Ίσως το παιδί θέλει να «καλύψει» μια παρασπονδία του!
Συζητώ με το παιδί και αφουγκράζομαι ποικιλοτρόπως. Πολλές φορές τα παιδιά μας μιλούν, αλλά δεν τα ακούμε, επειδή έχουμε απενεργοποιημένα τα αυτιά της ψυχής και της καρδιάς!
Κλείνοντας, θα σταθούμε σε έναν  παράγοντα ιδιαίτερα κρίσιμο αλλά ταυτόχρονα τόσο παραγκωνισμένο για την ομαλή, απρόσκοπτη και αρκούντως αποδοτική προσαρμογή του παιδιού στο νέο σχολικό περιβάλλον : ο παράγων ύπνος! Θα πρέπει να ξέρουμε πως σύμφωνα με σύγχρονες μελέτες, ένα παιδί ηλικίας 5-10 ετών χρειάζεται καθημερινά 10 με 11 ώρες ύπνου συνολικά. Για παιδιά ηλικίας 10-17 οι ώρες είναι  8,5 με 9,25 αντίστοιχα. Αν λοιπόν διαπιστώσουμε στην πορεία του έτους κόπωση, απροθυμία, «γκρίνια», ας αναρωτηθούμε πρώτα απ’ όλα αν το παιδί μας κοιμάται τόσο όσο πρέπει.
​Ευχόμαστε στα «πρωτάκια» μας αλλά και στους γονείς τους δύναμη, αντοχές, καλό ξεκίνημα και καλή σχολική χρονιά!